miercuri, 21 septembrie 2016

Într-o lume a toleranţei, erezia îşi pierde forţa de persuasiune.

Te întreb simplu: Vrei sau Nu Vrei să trăiești mai bine? Vrei sau Nu Vrei să devii mai mult, să fii mai fericit decât ești sau nu ești deja? E o întrebare la care cred că știu răspunsul. Dar răspunsul pe care ți-l dai nu e de ajuns. De ce? Pentru că nu crezi nici tu suficient în el. Dacă ai crede, după ce termini de citit, pui deja pe hârtie ce vrei cu adevărat de la tine și de la viața ta, apoi te ridici și începi să aplici. Cum? Oricum! Orice acțiune e mai bună decât inacțiunea! Vine un moment în viața fiecăruia când se face un anume declic în mintea sa. Poate fi un declic provocat blând, un moment de înțelegere profundă fără acel șut în fund care înseamnă un pas înainte; un AHA! care te mobilizează serios pentru schimbare! La mine, a fost un mare „buf!”. „Buf”, nu „bluf”! Deși viața îmi arătase în repetate rânduri că unele lucruri nu funcționează cum mi-ar fi bine, am trecut peste semnele alea fără să fac nimic, spunându-mi: „las’ că merge și așa!”. Când crezi că merge și așa, îți spun sigur: NU merge! E o mare păcăleală! Te bucuri 5 minute, o juma’ de oră și, apoi, te afunzi în tristețe, certuri, supărare, neplăceri, „eșecuri” pentru tot restul zilei. Insomnia e un rezultat direct al acestei stări de fapt. Am citit și citesc încontinuu cărți de dezvoltare personală. Dar ce înseamnă dezvoltare personală pentru mine?! Cărți de nlp, de inteligență emoțională, de comunicare aplicată, de spiritualitate văzută în diverse feluri (chiar și în cele cu care nu sunt de acord), cărți motivaționale și cărți despre viață. Îmi folosesc? DA. Cum știu asta? Pentru că m-au determinat să mă schimb de-adevăratelea. EU pe Mine, Nu Ele pe mine. Ar putea funcționa aceleași cărți și pentru tine? DA, doar dacă le adaptezi la persoana ta și faci mai mult decât să le citești. Am participat la o mulțime de cursuri, de traininguri, de workshopuri. M-au ajutat? DOAR din clipa în care am început să aplic ceea ce auzeam, vedeam, învățam acolo. Chiar dacă unele nu au funcționat, era esențial să APLIC! Nu să iau de bun ce-mi spun unii sau alții că li s-a întâmplat lor, oricât de deștepți mi s-ar părea că sunt. Un sfat care l-am primit de la cineva suna cam asa: " Dă restart, măcar în joacă, valorilor tale, convingerilor tale, comportamentului tău obișnuit."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu