sâmbătă, 22 iunie 2013

Ganduri adunate ...

De multe ori mi s-a spus ca sunt mai matur decat varsta pe care o am (si pe care nu o arat fizic), si nu spun asta sa ma laud, ci o fac tocmai ca sa intelegeti contextul si putin din ceea ce sunt. Incerc sa invat cate ceva din fiecare experienta, chiar daca asta e un cliseu pe care il spune toata lumea. Eu chiar invat, cand fac greseli ma dau cu capu' de pereti si ma acuz, aducandu-mi toate invinuirile posibile, asta pentru ca sunt perfectionist in tot ceea ce fac, perfectionism care a cam fost pus la pastrare in ultima perioada. Desi am trait putin, am cules esentialul din tot ce am facut pana acum si imi asum fiecare decizie, buna sau rea. Nu regret nimic, deoarece multe din lucrurile pe care le-am facut m-au ajutat sa fiu mai intelept. Am avut incredere in fiecare persoana pe care am cunoscut-o si asta mi-a adus prejudicii nu doar o data. La mine exista doar "nevinovat pana la proba contrarie". Si cum asta sunt si nu am ce sa fac, nu am invatat din greseli, ci am continuat sa am incredere oarba, chiar daca unii nu meritau. Increderea se castiga, asta trebuia sa invat demult ... Am oferit totul chiar si cand nu mi s-a inapoiat nimic. Nu! Nu am oferit totul ca sa primesc ceva in schimb, dar nici nu am facut asta ca sa se profite de mine. La un moment dat ma simteam... e foarte greu sa rostesc cum ma simteam. Nu aveam deloc incredere in mine, nu credeam ca am vreo calitate sau ca pot fi de folos cuiva. Nu credeam ca merit sa gasesc pe cineva care sa ma iubeasca si nu credeam ca acel cineva o sa existe vreodata. Eram convins ca nu merit sa mi se intample nimic bun si frumos si asta din cauza oamenilor intalniti... din cauza unor oameni carora nu le-as intinde acum o mana de ajutor pe marginea prapastiei, ba chiar i-as impinge in hau! Intelegeti-ma, nu pot fi altfel. ... rautatea unora nu are limite si daca ii voi intalni vreodata n-as vrea decat sa am satisfactia de a le rade in nas, mai fericit si realizat decat vor fi ei in cele mai frumoase vise. Pana atunci mai am de lucru. Si totusi, am invatat ca multe din cele traite eu insumi le-am atras, fiindca nu m-am considerat demn de altceva. Am trait pe pielea mea efectele unui gand pozitiv, care daca este gandit de suficiente ori aduce cu sine fapte pozitive, mai multe decat va puteti imagina, din partea celorlalti. De multe ori traiesc ceea ce imi imaginez. De multe ori intalnesc oamenii la care ma gandesc in mod repetat. Am stat mult timp fara sa am o ocupatie, un serviciu dupa terminarea facultatii. Si in tot acest timp de stat degeaba nu m-am considerat capabil de nici un serviciu, motiv pentru care nici nu gaseam vreunul. Ei bine, dupa ce am vazut ca oameni mai prosti decat mine si-au gasit de lucru si se descurca, ala a fost momentul in care am vrut sa-mi demonstrez ca pot si o sa realizez ce imi propun! Cand esti intr-o cearta permanenta cu tine, nu poti sa realizezi nimic, sa faci nimic, iei decizii proaste pe care le regreti dupa, stagnezi si asta e cel mai rau lucru care ti se poate intampla! Am invatat ca iubirea nu se cere, ci se ofera, ca toate lucrurile bune pe care le pretind trebuie sa le ofer mai intai fara sa cer ceva in schimb. Daca cineva caruia ii ofer numai ganduri bune nu e capabil sa ofere acelasi lucru, nu e problema si responsabilitatea mea. Mai intai, trebuie sa ajunga la un echilibru interior si asta cere timp, experienta si se numeste maturizare. Am invatat ca se pot face lucruri rele si din intentii bune. Am invatat ca invidia, gelozia, criticismul, sunt sentimente care nu-ti permit sa evoluezi, ci sa decazi, care te rod pana nu vor mai avea ce, pana iti va ramane un gol atat de mare inauntru incat nu vei avea cu ce sa-l umpli. Am invatat ca din cel mai cuminte sarut se poate naste cea mai nebuna noapte langa persoana potrivita. Pentru mine, increderea este un factor important in tot acest proces. Daca sunt un drac impielitat, increderea in cel de langa mine este maare din moment ce imi permit sa dau frau liber imaginatiei. Am invatat ca exista intelegere in tacere, ca si tacerea e un raspuns. Blogul mi-a fost, uneori, cel mai bun prieten. Am invatat ca nu conteaza cati prieteni am caci intotdeauna voi avea momente in care ma voi simti singur. Am invatat multe si pentru moment atat imi amintesc. Sunt epuizat, am pus mult suflet in articolul asta :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu