marți, 25 iunie 2013

Intrebare intrebatoare:D

Azi am sa scriu ceva total diferit fata de textele anterioare, deoarece in ultimul timp diverse persoane, cu o influenta destul de mare in orasul in care locuiesc, ma tot intreaba de ce CAISUL se usuca. Ok ...deci de ieri si pana azi am primit aproximativ 7 telefoane in care aceeasi intrebare mi-a fost rostita la ureche. Bunnnn...hai sa lamuresc problema...Cea mai periculoasa boala a caisului este pieirea prematura. Boala se manifesta in doua moduri. Unii pomi infrunzesc dar prin luna mai-iunie frunzele lor se ingalbenesc si odata cu ele se usuca si caisul. In acest caz vorbim de apoplexie, un fel de paralizie. Alti pomi se usuca treptat, intai o ramura, ulterior alta si in 2-3 ani pier complet.Pentru ca nu se cunosc cauzele exacte ale pieirii nu exista un tratament adecvat insa aceasta boala apoate fi atenuata daca se respecta anumite tratamente aplicate la timp ( de preferat la 14 zile ), sa nu fie udati in abundenta deoarece caisul nu suporta excesul de apa, iar cum anul acesta a fost unul ploios poate fi o cauza a apoplexiei, sau ranirea scoartei, etc...Daca aveti si voi acasa sau prietenii vostri caisi si au aceleasi simptome, poate va amintiti ce am spus eu pe blogul meu si vor fi informati si ei cu aceasta boala.Cam atat am avut de spus astazi, sper sa revin curand cu textele mele , insa acum lucrez la un proiect destul de important pentru viitorul meu si ma cam tine ocupat si departe de calculator. Va doresc o saptamana cat mai frumoasa!!!! > Serj<

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu