luni, 29 iulie 2013

Intr-o zi cu soare !!!

Ma incearca zilele acestea opinii diverse. Incerc sa inteleg ceea ce se petrece in lume (aia mare, a tuturor, redusa subiectiv si firesc la o lume totusi mica) si sa ma pozitionez pe o granita, pe o culme, sa pot privi de o parte si de alta, dar sa-mi pot continua propriul drum. Punand cap la cap multe dintre lucrurile gandite sau simtite in ultima vreme ajung la concluzia trista si deloc noua ca suntem invadati de non-valori si de retete de promovare a lor. E o adevarata lupta sa treci dincolo de ele atunci cand nu te-ai calit in scoala vietii, nu te-ai nascut intr-o biblioteca sau, pur si simplu, nu te-ai procopsit cu un spirit liber. Ma refer la oamenii obisnuiti printre care ma aflu si eu (des auto-iluzionati ca le poseda pe cele de mai sus). Desigur, poti recupera prin studiu, preocupari, trezire, dar asta e o chestiune ce tine de individ si nu de marea masa. Mai mult ca oricand, aceasta mare masa care nu cere ceva anume, dar accepta tot ceea ce i se da precum bebelusul inghite lingurita dupa lingurita un amestec respingator vederii, aceasta este cea care de fapt, decide tot ce e de intamplat pe lumea asta. Cea mai frecventa abordare este detasarea de marea masa si evident, cea gresita pentru ca va veni o zi, draga omului ce traieste in lumea lui, cand va depinde de cealalta lume, aia care conteaza. La polul opus ca abordare este implicarea, incercarea de a fi un ac intr-un car cu fan, insa teama de a esua lamentabil este ultima moda in materie de slabiciuni umane, teama de a-ti irosi viata in numele unui ideal. Ceea ce gresim noi, neimplicatii, este ca la vremea cand s-a nascut proverbul cu acul (mentalitatea), nu se stia de magnetism si nici nu se inventase detectorul de metale, cu alte cuvinte avem instrumente moderne, dar ne incapatanam in a nu le folosi. Inca mai credem, dupa ce am fost prea mult timp scoliti, ca puterea vine din a da mana cu mana. In conditiile acestor vremuri, asta se cheama prostie si convine celor care se pricep la vanzari: luati orice exemplu din reclame, ziare, televiziuni, politica, site-uri, facebook, cultura, oamenii din jur etc. Esti atat de frenetic sfatuit in a fi original, tu insuti, incat sfarsesti a fi doar unul dintre ceilalti. Nu ti-ai pus niciodata intrebarea de ce? Pentru ca ceea ce tu crezi ca ti se da doar tie, se da si celorlalti, iar sentimentul de atentie unica e o iluzie. Mie imi place reflexia pe care am avut-o in acest text, dar din pacate pana nu trece " epoca asta comunista " cu care noi, astia mai tineri,ne luptam inca,nu se va schimba nimic. Am muncit enorm la acest text si l-am gandit doua saptamani, dar daca tot am terminat concediul, am zis...."hai sa revin"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu