miercuri, 7 noiembrie 2012

Un mic tratat despre ....

Ultima saptamana m-a facut sa ma gandesc mult mai mult la valorile pe care le apreciez la prietenii mei si la modul in care eu ma raportez la ei. Am ajuns sa intreb, cu voce tare, daca e greu sa fii prieten cu mine. Si tot eu mi-am raspuns, cu o urma de indoiala, ca nu cred. Cei pe care eu ii denumesc prieteni sunt langa mine, cei mai multi, de pe vremea cand habar n-aveam cat de important e ca cineva sa fie langa tine neconditionat. Gandim la fel in marea majoritatea a cazurilor, diferenta e data de modul de actiune. Unii din prietenii mei sunt genul transant si care nu accepta niciun fel de compromis. Ii ascult, ii admir, invat de la ei, dar imi urmez decizia de a incerca sa accept diferentele de atitudini si comportamente. Sunt cu siguranta mai vulcanic decat X, dar mai echilibrat decat Y . Sunt mai potolit decat Z si mai tolerant decat W.
Nu stiu daca sunt un prieten bun. Stiu ca sunt loial si ca imi iubesc neconditionat prietenii. Ca fac orice pentru ei, inclusiv sa ma mut de-acasa cu doua tricouri in geanta ca sa le fiu suport moral cand au nevoie. Stiu ca nu astept de la ei decat sa ma lase sa fac parte din viata lor, si asta ma face fericit. Mai stiu si ca am puterea de a le ierta orice prietenilor mei, atata timp cat intelegem, de ambele parti, ca nimic nu ni se cuvine, ci ca Dumnezeu ne-a scos pe unii in calea altora ca sa devenim mai bogati sufleteste, ca sa invatam unii de la altii, ca sa ne completam unii pe altii. Stiu ca sunt norocos sa am prieteni care imi spun “mi-e dor sa vorbesc cu tine”, inseamna ca ceva din ceea ce eu sunt conteaza suficient pentru ei. Cineva mi-a spus ieri ca prietenia inseamna responsabilitate si ca nu si-o asuma. Am ras. Prietenia inseamna sa fii tu insuti, asa cum nu esti nici macar cand canti singur sub dus. Singura responsabilitate pe care o ai este sa fii autentic, indiferent ce inseamna asta, si sa accepti autenticitatea celuilalt. Sa nu judeci, ci sa sustii neconditionat, chiar daca nu esti de acord. Sa-ti spui parerea, cu orice risc, si sa adaugi “orice vei decide, voi fi langa tine”. Sa-ti uiti orgoliile si micile rautati, pentru ca nu e concurs, ci aliniere de ganduri. Daca e greu sa fii prieten cu mine? Nu, e destul sa intinzi mana si sa primesti ce ti se ofera din tot sufletul. Ce faci mai departe cu darul…asta e alegere proprie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu